Era Pracowników Inteligentnych Emocjonalnie



Najnowsze badania pokazują, że 27% aktywnych zawodowo Polaków ma problemy z prawidłowym rozpoznaniem emocji, a 36% z nas nie wykorzystuje ich, aby pomogły nam w rozwiązywaniu problemów, czy też poprawianiu sobie nastroju.

Menadżerowie w Polsce

Badania* przeprowadzone na grupie ponad 200 menadżerów i pracowników pokazały, że czteromiesięczne szkolenie poprawiło wyniki aż o 20%.

Badani menadżerowie w 87% zaznaczyli, że czują się świadomi własnych emocji a w 67% że rozumieją, co czują inni.
Jednak zestawiając wyniki różnych testów (w tym zawierających opinię przełożonego i współpracowników) okazuje się, że tylko 9% potrafi wczuć się w to, co czują inni. Wyniki dotyczące regulowania emocji, stanowiącego niezwykle istotny aspekt pracy, również nie prezentują się pozytywnie. 56% badanych myśli, że czasem działa pod wpływem emocji, ale tylko 6% potrafi je regulować. I choć aż 50% przyznaje, że odpowiednie emocje pozwalają im się skupić na zadaniu, to prawie 32% nie potrafi tego wykorzystywać.

*Badanie przeprowadzone w 2018r. przez Instytut Rozwoju Emocji

Wartość inteligencji emocjonalnej na rynku pracy

W obecnych realiach rynkowych każdy doświadczony pracownik jest dla pracodawcy na wagę złota, zwłaszcza taki, który posiada doświadczenie w swojej branży, łatwo się z nim współpracuje, jest rzetelny w wykonywaniu swojej pracy, potrafi rozwiązywać problemy, a jego relacje z innymi opierają na jasnym,  klarownym i empatycznym komunikowaniu się. Nastrój i klimat emocjonalny panujący w firmie jest dzisiaj tym, co najdłużej zatrzymuje ludzi w pracy. Przyjemny nastrój buduje u innych między innymi uważność na potrzeby zarządu firmy oraz jej pracowników. Świadomość ich prawidłowego odczytywania może pomóc firmie realizować jej cele zwłaszcza długoterminowe i zapobiec rotacji pracowników. Stąd warto zawczasu przyjrzeć się nastrojom panującym wśród podwładnych i pomóc im stworzyć kreatywny i dobrze skomunikowany zespół. Potrzeba to emocje. Odczytanie potrzeb osób z zarządu i pracowników, to umiejętność odczytywania emocji związanych z wizją i celami firmy oraz celów pracownika. 

Uczymy się i nauczamy innych

Współpracujemy z organizacjami i firmami dla których ważny jest człowiek na każdym szczeblu. Wspieramy zarządy i menagerów, aby wykorzystały potencjał związany z energią jaką niesie inteligencją emocjonalna. Korzystamy z wiedzy i doświadczenia od najlepszych na świecie specjalistów zajmujących się inteligencją emocjonalną. Do współpracy z zarządem firm i instytucji wykorzystujemy wyniki badań prowadzonych w Polsce wśród menagerów, które pokazują jakie są realne potrzeby pracowników. Na ich bazie tworzymy nowe środowisko pracy.

  • ISEI – International Society for Emotional Intelligence
  • Casel – Collaborative for Social and Emotional Learning
  • Yale Center for Emotional Intelligence
  • Edutopia
  • Illinois early learning project

 

Korzyści z wprowadzenia rozwoju inteligencji emocjonalnej w firmie

  • Ulepszone umiejętności emocjonalne i społeczne
  • Przyjemniejszy klimat w pracy
  • Większe zaangażowanie w wykonywaną pracę
  • Lepsze jakościowo relacje z innymi
  • Skupienie się na rozwiązaniach zamiast problemie
  • Lepsze zdrowie psychiczne i fizyczne
  • Satysfakcja i dobrostan psychiczny
  • Zadowolenie z realizacji celów biznesowych i prywatnych

Chętnie doradzimy, w jaki sposób wykorzystać inteligencję emocjonalną w Twojej firmie.

Wszelkie zapytania prosimy kierować mailowo na adres info(at)ie.edu.pl