Najnowsze badania pokazują, że 27% aktywnych zawodowo Polaków ma problemy z prawidłowym rozpoznaniem emocji, a 36% z nas nie wykorzystuje ich, aby pomogły nam w rozwiązywaniu problemów, czy też poprawianiu sobie nastroju.
Menadżerowie w Polsce
Badania* przeprowadzone na grupie ponad 200 menadżerów i pracowników pokazały, że czteromiesięczne szkolenie poprawiło wyniki aż o 20%.
Badani menadżerowie w 87% zaznaczyli, że czują się świadomi własnych emocji a w 67% że rozumieją, co czują inni.
Jednak zestawiając wyniki różnych testów (w tym zawierających opinię przełożonego i współpracowników) okazuje się, że tylko 9% potrafi wczuć się w to, co czują inni. Wyniki dotyczące regulowania emocji, stanowiącego niezwykle istotny aspekt pracy, również nie prezentują się pozytywnie. 56% badanych myśli, że czasem działa pod wpływem emocji, ale tylko 6% potrafi je regulować. I choć aż 50% przyznaje, że odpowiednie emocje pozwalają im się skupić na zadaniu, to prawie 32% nie potrafi tego wykorzystywać.
*Badanie przeprowadzone w 2018r. przez Instytut Rozwoju Emocji


Wartość inteligencji emocjonalnej na rynku pracy
W obecnych realiach rynkowych każdy doświadczony pracownik jest dla pracodawcy na wagę złota. Koszty rotacji w zespole – przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego, wdrożenia i przeszkolenia nowej osoby i włączenia jej do projektu, dla wielu przedsiębiorstw stanowią poważne wyzwanie finansowe. Nie ma również żadnej gwarancji, że nowy pracownik odnajdzie się na swoim stanowisku i nie narazi firmy na ponowne przejście całej ścieżki. Stąd warto zawczasu przyjrzeć się nastrojom panującym wśród podwładnych i pomóc im stworzyć kreatywny i dobrze skomunikowany zespół.
Uczymy się i nauczamy innych
Współpracujemy z organizacjami dla których ważny jest człowiek, aby wspierać rozwój inteligencji emocjonalnej zarówno u dorosłych, jak i u dzieci. Korzystamy z wiedzy i doświadczenia pionierów programu SEL oraz najlepszych psychologów na świecie, dla których rozwój emocjonalny i społeczny jest najważniejszy.
- ISEI – International Society for Emotional Intelligence
- Casel – Collaborative for Social and Emotional Learning
- Yale Center for Emotional Intelligence
- Edutopia
- Illinois early learning project


Korzyści z wprowadzenia rozwoju inteligencji emocjonalnej, wśród pracowników firmy
- Ulepszone umiejętności emocjonalne i społeczne
- Przyjemniejszy klimat w biurze
- Większe zaangażowanie w wykonywaną pracę
- Lepsze jakościowo relacje z innymi
- Spadek zachowań agresywnych
- Lepsze zdrowie psychiczne i fizyczne
Wartość inteligencji emocjonalnej na rynku pracy
W obecnych realiach rynkowych każdy doświadczony pracownik jest dla pracodawcy na wagę złota. Koszty rotacji w zespole – przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego, wdrożenia i przeszkolenia nowej osoby i włączenia jej do projektu, dla wielu przedsiębiorstw stanowią poważne wyzwanie finansowe. Nie ma również żadnej gwarancji, że nowy pracownik odnajdzie się na swoim stanowisku i nie narazi firmy na ponowne przejście całej ścieżki. Stąd warto zawczasu przyjrzeć się nastrojom panującym wśród podwładnych i pomóc im stworzyć kreatywny i dobrze skomunikowany zespół.